עיצוב המשרד  | עיצוב פנים | ענבל ברקוביץלרשימת הפרוייקטים של ענבל ברקוביץ

כשניגשים לעצב משרד ישנם מספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון כמו הציפייה  לערך מוסף ממקום העבודה  שינוי שחלחל מחברות הי-טק שמשקיעות כספים כמעט בלתי מוגבלים בשדרוג מקום העבודה והרצון שהעובדים ישהו במקום העבודה שעות ארוכות והרצון למצב את החברה כחברה יוקרתית שטוב לעבוד בה הביא לשינוי מהותי בראייה של עיצוב המשרד.

המשרד  אמור להיות הבית השני לעובדים ולהנהלה,  מקום בו יבלו את מרבית יומם ולכן ישנה חשיבות מרובה להפוך את יומם לנעים יותר , מעניין  יותר, מעורר מוטיבציה ורצון להשתייך לחברה ובנוסף  להפוך את חללי המשרד במידת האפשר על ידי שינויים  מעטים לקפסולות בהם העובדים יוכלו לעבוד  בבטחה בקבוצות קטנות ברוח הימים הללו. 

בתכנון המשרד נשים דגש על חלוקה  לאזורים המוגדרים לעבודה אישית כמו חדרי מנהלים , אזורים פתוחים המותאמים לעבודת צוות, אזורי פנאי ומנוחה, חדרי ישיבות צוות והנהלה , אזור המטבח  וחדר אוכל  , אזור  open space 

על מנת לגרום למשרד להראות כפי שאתם חולמים ומצפים יש מעצבת או מעצב מומחים בתחום שייעצו ,יתכננו , ייבחרו וילוו אותכם לארוך כל התהליך וישימו את החותם שלהם במשרד. 

עיצוב המשרד נמדד קודם כל  במענה לצורכי הלקוח, ברמת היצירתיות , החשיבה מחוץ לקופסא ניצול המרחב, בסוג חומרי הגלם ייעשה שימוש בפרויקט ,מה שאומר שהאלמנטים השונים שייעשה בהם שימוש יהיו מחומרי גלם איכותיים שישדרו סטייל ויוקרה וישתלבו אחד בשני תוך יצירת הרמוניה וסביבת עבודה נעימה. 

עיצוב המשרד – טיפים חשובים

הנה כמה טיפים על עיצוב המשרד. הדבר הראשון הוא חשיבה על האוירה,  נעימה ומזמינה והעיצוב הוא זה שיגרום לזה לקרות. טיפ נוסף הוא הגבלת הצבעוניות. צבע אומנם מוסיף לא מעט אבל ממש לא כדאי להגזים ובמשרדים צבעים עדינים יתאימו יותר. מומלץ לבחור מספר צבעים שיתנו את הטון העיקרי. חשוב להיות פתוחים לרעיונות ולא להתקבע על סטייל כלשהוא, וחשוב שתהיה הרמוניה בין הצבעים, האלמנטים השונים ובין הריהוט כולו. 

עיצוב בהתאם לצרכים

לכל משרד יש את האופי שלו ואת הצרכים שלו. משרד אחד לא דומה לאחר וצריך לקחת את זה בחשבון כשעומדים לעצב. לפני שמתחילים לעצב חשוב לדעת מי הם העובדים במשרד ומהו האופי שלו, מהן שעות העבודה ומהי עיקר הפעילות. עוד פרמטר חשוב מאוד בכל מה שנוגע לאופי המשרד הוא עד כמה לקוחת עוברים במשרד הזה, מה שאומר האם המשרד הוא בעיקר לעובדים או שיש בו גם תעבורה של כאלו שצריך גם להם לגרום לתחושה נעימה. 

אבל מעל לכל, עיצוב המשרד צריך להתבצע על ידי איש או אשת מקצוע עם ניסיון בתחום ואם אתם מחפשים אחת כזו, המשרד של ענבל ברקוביץ היא מי שאתם מחפשים. 

עיצוב המשרד – המראה של העסק שלכם

אם אתם בעלי עסק, אתם חייבים להתחיל לחשוב כמו הלקוחות שלכם. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הרושם המתקבל אצל לקוח הוא עיצוב המשרד שלכם והרי התרשמות הלקוחות מהשירות אותו אתם מספקים משפיעה ישירות על הכיס שלכם. תתארו לכם הבדל במידת שביעות רצון של לקוח המקבל שירות במשרד מעוצב, חדשני ומודרני לבין לקוח המקבל שירות במשרד הנראה דל ומעוצב בחוסר טעם. אם אתם רוצים להגדיל את מעגל הלקוחות אסור לכם להתפשר על איכות ואופי עיצוב המשרד שלכם. 

שאילת השאלות הנכונות

ישנם מספר שאלות חשובות שאתם חייבים לשאול את עצמכם אם אתם רוצים לעצב את המשרד האידיאלי. לדוגמה: כדי לארגן נכון את חלל העבודה חשוב לשאול-  מה הוא אופי המשרד? האם פרודוקטיביות העובדים תעלה אם הם יעבדו בחלל משותף (אופן ספייס) או שמה עדיפה החלוקה לחדרים כדי לייצר שקט ופרטיות? בעת תכנון חדר ההמתנה נשאל- כמה לקוחות מגיעים בממוצע ביום? מה הוא ה"טראפיק" (התנועה) היומי במשרד? 

הכל נמצא בפרטים 

החל מסוג התאורה ועד לתמונות שתולים על הקיר, מגובה הקירות לגודל החדרים, הצבעים שבוחרים ונוחות הכיסאות – יש הרבה פרטים לחשוב עליהם בזמן עיצוב המשרד ותהיו בטוחים שכל פרט ישפיע על התמונה הסופית שהלקוח יראה ועל האם הוא ירצה לחזור למשרד שלכם. 

רווחת העובדים

עובד טוב הוא עובד שטוב לו. העובדים מגיעים למשרד באופן יומיומי והרווחה שלהם היא אינטרס ישיר של המעסיק. כשניצול החלל מדויק, התאורה והמיזוג מתאימים והכיסא נוח ואידיאלי אתם תופתעו לגלות באיזו מידה תפוקת העובדים שלכם תגדל, באופן שהוא גם מודע וגם לא מודע.  כשהעובדים ירגישו שאתם משקיעים בהם, הם ירצו לתת בחזרה והדבר יתבטא בתוצאות העבודה שלהם. 

עיצוב המשרד יכול להיות צעד מלחיץ בייחוד כשמבינים את החשיבות שלו, אבל אל חשש – אצלנו, ענבל ברקוביץ, משרד בוטיק לעיצוב ואדריכלות פנים, בעלי ניסיון של שנים בעיצוב סוגים שונים של חללים ומשרדים בכל רחבי הארץ ורקורד מלא בלקוחות מרוצים, אנחנו בדיוק הכתובת עבורכם. אנחנו נדע להתאים אישית את העיצוב אל הצרכים והחלומות שלכם. לפרטים נוספים צרו קשר באתר. 

התפתחות מגמות בתחום עיצוב המשרד

מקום העבודה העכשווי עבר ועדיין עובר שינוי דרסטי. כל התפיסה השתנתה ומשרד הוא כבר לא רק מקום שבאים אליו לעבודה לכמה שעות והולכים הביתה. כיום משתרש יותר ויותר הרעיון של טיפוח הסביבה המשרדית ויצירת מקום שלא רק עובדים בו אלא שגם נעים לשהות בו. על שינוי התפיסה בנושא עיצוב המשרד אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

מגמות שונות בתחום עיצוב המשרד

מתפיסה מסורתית של חדר לכל עובד, עשה תחום עיצוב המשרדים את דרכו לחללים פתוחים עם אזורים משותפים, תוך טיפוח סביבת עבודה דינמית ופרודוקטיבית. יותר ויותר ארגונים מבינים את ההשפעה שיש לסביבת העבודה על רווחת העובדים, על שיתופי פעולה ויצירתיות בעבודה. תכנון המשרד המודרני הפך לכלי אסטרטגי לשיפור ביצועים אישיים וקולקטיביים כאחד. 

אחת המגמות המרכזיות היא המעבר לחללים פתוחים ושיתופיים. שבירה של מחסומים פיזיים כדי לעודד תקשורת ועבודת צוות, תחושת שייכות וקרבה בין העובדים ושקיפות גבוהה יותר לגבי המתרחש במשרד.

מתוך הכרה בהשפעת הסביבה הפיזית על רווחת העובדים, עיצובי משרדים גם משלבים יותר ויותר אלמנטים ביופילים המכניסים את החוץ פנימה. הרבה צמחייה, אור טבעי ושימוש בחומרים טבעיים התורמים לסביבת עבודה בריאה ומעוררת השראה. לזה מצטרפת תפיסת ה-wellness  השמה את האדם במרכז. ירוק בעיניים, חללים מוארים ופתוחים לצד חיבורים שונים לטבע מקדמים בריאות נפשית ושביעות רצון כללית של העובדים. 

בתוך כך ניתן דגש על נוחות ונוחיות העובדים המהווה שיקול מרכזי בעיצוב משרדים. ריהוט ארגונומי, חדרי בריאות ואזורי פנאי תורמים לסביבת עבודה נוחה ומזמינה יותר. הכללת קפיטריות, חדרי כושר ואזורי מנוחה מדגישה את המחויבות ליצירת סביבת עבודה הוליסטית ותומכת.

שיתופי פעולה

מגמות מודרניות בעיצוב משרדי נותנות כאמור עדיפות לחללים המטפחים יצירתיות ושיתוף פעולה. אזורי הפסקה ומרחבים קולקטיביים מעודדים אינטראקציות ספונטניות, החלפת רעיונות ושיתופי פעולה חוצי תפקידים. סביבות אלו מכירות בכך שחדשנות נובעת לעיתים קרובות מחוויות משותפות וממפגשים בלתי פורמאליים. 

לפרטים נוספים על עיצוב המשרד צרו קשר עם סטודיו ענבל ברקוביץ. המשרד יעבור טרנספורמציה והעובדים לא ירצו ללכת הביתה.

 

 

  • ENGLISH